lillamammabitchen

Alla inlägg den 30 november 2013

Av LillamammaBitchen - 30 november 2013 21:30

Sista dagen på denna månaden. Paniken inför julen kommer smygande. Har knappt köpt några julklappar. Vad ska man göra?! Kommer ju nästan inte på något att ge barnen. Har hört fler föräldrar som har detta problemet inför julen. Ett i-landsproblem, det förstår jag. Men ändå ganska irriterande när man kommer på hur mycket saker ens barn har. Man skäms nästan, vet ju att det finns barn i Sverige som firar jul utan julklappar pga ekonomiska skäl, medan mina barn kanske kommer få en jul utan julklappar för de redan har allt de behöver + lite till. Nu kommer det ju inte ske att mina barn får en jul utan julklappar, har ju handlat några, men jag vet ej hur dessa kommer tas emot. Det är bara att inse, mina barn är två bortskämda små skitungar ;). Ska nog ta och rensa lite i deras leksakslådor och skänka saker till barnhem eller något liknande.

Idag har det varit fart och fläkt i denna familjen. Klockan nästan halv tio ( i morse) lämnade vi hemmet och vi kom hem strax efter åtta ( på kvällen ). Barnen har varit med mormor och jag har varit på PartyLite möte och sen åkte jag till stan och handlade julklappar ( ja dessa var till barnen ;) ). Sen hem till mor min och hämta barn, mamma + mammas vännina, för att åka och hålla i en ljusvisning hos mitt kusins barn. Riktigt trevlig visning. Jag hade jättekul och det hoppas jag alla gästerna oxå hade :). Imorgon är det dags för en ny ljusvisning. Sen ser det ganska tomt ut på PartyLite schemat. Fast jag planerar en liten decemberfest för mina värdinnor ;). Den som lever får se :).

Fint inför ljuslotteriet ;)


Nu sitter jag i soffan med P och kollar på Harry Potter Order Of Phenix. Glass har vi oxå :).


Kisses /// lillamammabitchen

Ovido - Quiz & Flashcards