lillamammabitchen

Alla inlägg den 25 november 2013

Av LillamammaBitchen - 25 november 2013 19:16

Ibland måste man bara berömma sig själv. Idag är det en sådan dag. Trots att det är måndag så har det varit en bra dag. Fick iväg P till bussen i tid och N beslöt sig för att ta en sovmorgon till klockan kvart över 7. Jag kan förstå att han gjorde det, man blir lite trött av att gå upp vid halv sex eller 6 på morgonen när det är helg!!! :).
Medan P var i skolan så pratades det en del i telefon, mycket var PartyLite relaterat. Fast ett samtal var till syrran :). Man måste ju passa på att prata med henne när hon hinner :).
Jag och N har även varit i stan och handlat och passat på att besöka kyrkogården. På vägen hem stannade vi på blomsterlandet och handlade en dörrkrans. All eloge till er som pysslar ihop era egna men jag får ta det när barnen har bytt favvoord. Mamma är ett väldigt populärt ord här hemma. Men den främsta anledningen till att jag vill berömma mig själv är för den fina förmågan jag har att lyssna på flera personer samtidigt. Ibland kan man undra hur det låter när jag inte är hemma. Ofta är det så att Sambo undrar en sak, P vill berätta en annan sak och N har ju oxå något viktigt att säga. Detta är oftast samtidigt. Kanske skulle man ha kölappar i bakfickan ?.
Men oftast får alla svar av mig. De gångerna jag har svårt att lyssna på flera samtidigt är när jag koncentrerar mig. Och då handlar det om superviktiga saker, det är när jag kollar på TV, bloggar, läser en bok eller om jag sitter och pratar med någon i telefon. Speciellt när jag pratar i telefon. Då är jag expert på att koppla bort hjärnan från den stackars saten i telefonen och istället hamnar min fokus på den av barnen som störde mitt samtal. Ingen bra egenskap när man försöker boka in en visning eller så :).
Nu ska jag kasta barnen i sängen jag är skittrött.
Men jag kommer klappa mig på axeln länge ikväll :)

Kisses/// Lillamammabitchen

Ovido - Quiz & Flashcards