lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

2013-08-05

Av LillamammaBitchen - 4 augusti 2013 23:44

För ca tre veckor sedan inhandlade jag mig en ny telefon. Min gamla började ge upp och fungerade inte som den skulle. Så när jag skulle lämna in den på lagning så blev det istället att jag köpte en ny. Så jag gick från min UNDERBARA IPhone 4 till en Iphone 5. Trodde ju att den skulle vara bättre än min "gamla" fyra. Väntade mig mirakel när jag kom hem och packade upp den nya familjemedlemmen. Jag var VÄLDIGT förväntansfull. Döm min förvåning när den varken hittade vårat WIFI här hemma och att mottagningen var kass. Jag blev ledsen, tyckte inte alls det var roligt längre. Så jag tänkte att garantin gäller väl fortfarande och ångerrätten! Men NEEEEEEJ!!! fast jag gick tillbaka med den inom de två veckorna jag hade ångerrätt på så fick jag inte byta telefon. Då skulle de lämna in den på service för att förpackningen bruten! Hur ska annars kunna veta om en telefon fungerar som den ska och att jag är nöjd med den om jag inte får ta ur den ur förpackningen och testa den först??? Vem tror de att jag är? Tror de så högt om sina kunder att de är synska? 

Så detta har lett till att jag inte använder telefonen så mycket längre. Den ligger mest där den ligger. Batteriet klarar inte av mycket användning. Första dagarna fick jag ladda den tre ggr om dagen!!! Visst jag använder den en del fortfarande men inte lika mycket som jag använde fyran. Jag har varit arg på apple, vilken skit de har gjort denna gången. Butiken som jag köpte telefonen hos tyckte att vi skulle testa byta SIMkort. skulle min telefon helt plötsligt få längre batteritid då? SKULLE INTE TRO DET!!! 


 


Men sen kan vi vända på kakan och kolla vad detta nerköp har lett till... jag är inte lika beroende av telefonen längre. Kan det vara så att dessa proffesorer, eller vad de nu kallas i apples "hitta-på-nästa-telefon" avdelning har tänkt på detta att vi vuxna blir mer och mer inne i våra telefoner? Smartphones ÄR ju beroendeframkallande!!! Jag vet när jag fick min IPhone 4. I början HATADE jag den, men sen gick det över till ren kärlek. Den var mig överallt. Sen kom skräcken över att den kanske bli tagen av någon annan... Jag hade ju mitt liv i den! Bankinfo, födelsedata, min tomma kalender, JA ALLT!!!! 

Kan det vara så att appleproffesorerna tänkte att nu är det dags för mänskligheten att ta tag i det sociala. Alltså träffas, prata och umgås. Istället för att sitta och spela spel mot varandra via en telefon så är det bättre att träffas IRL och lära sig det socialakoderna som man behöver. 

Idag åkte jag till och med till ICA  utan min telefon och var ifrån den i en kvart! Men så hade barnen spelat på den i timme också, så det blev i över en timme så levde åtskilda. Sen är det ju att vi lever årskilda under den tiden den behöver ladda upp sitt batteri också. Men det är ju bara för den är nära medvetslöshet. Men jag tror proffesorerna tänkte att de skulle göra den lite sämre bara för att vi ska upptäcka att vi överlever utan smartphones, i alle fall några timmar om dagen   . 



   /// LillamammaBitchen ( från smartphonesrehab) 

 
 
Jessica

Jessica

5 augusti 2013 13:06

Min 5:a har aldrig krånglat nånting. Men som du säger, hur ska man veta om den fungerar om man inte bryter förpackningen? Skickade de in den på service?
Ja tyvärr så har dessa smartphones tagit över lite för mycket. Jag säger inte att jag inte sitter med min när jag träffar folk, men det finns de som är bra mycket värre, tyvärr..
Och att batteritiden skulle bli bättre av att byta SIM-kort var det roligaste jag hört! Hur skulle det kunna bli det..?

http://www.nattstad.se/mammatillmaxochleo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards