lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Det var en bra dag ...

Av LillamammaBitchen - 28 januari 2013 12:26

Idag började dagen bra. VÄLDIGT bra! N kom in och väckte mig vid kvart i nio. Vi låg och myste och kollade på tv. Vid tio lyfte vi våra rövar från sängen och åt frukost. Hunden rastades och resten av morgon tillbringades i soffan med en mysig son.

Sen kom sambo hem och han hade tagit posten med sig. Då hade jag fått en påminnelse på en räkning. Som skulle varit inbetald den 21 januari. Men jag skrev in den räkningen den 17 januari. Så jag kollade på min banksida. Mycket riktigt banken har haft krångel och alla räkningar drogs nu den 28 januari. Detta gjorde mig sur eftersom nu måste jag betala in en påminnelseavgift också... Kul att jag som kund hos banken får betala för deras misstag. Jag börjar bli väldigt sur på banker överlag. De har för stor makt och när de gör misstag så blir det jag får betala. INTE GODKÄNT!!! 


Men om jag skriver om något roligt så kanske jag blir på bättre humör   . I fredags var i Ullared och handlade upp lönen som sagt. Kom hem med lite smått och gott. P köpte moster high bäddset och handduk i samma tema. N köpte radiostyrd bil (!) och kalsonger  ( ). Ungen har inte visat något intresse för potträning men nu skulle han ha kalsonger. 

Väl hemma från Ullared blev det som vanligt allt ska packas upp och lekas med så fort som möjligt. Jag försökte få N att testa kalsongerna han sa bara att de skulle tvättas först. Ja, det är ju klart att man ska tvätta underkläderna innan man använder dem   . 

Fredagkvällen var lugn (eller så lugn den kan vara med mina barn   ), det var gladiatorerna och Tacos. Precis som hos en normal familj   . 

Lördagen var det sovmorgon, barnen kom i säng lite sent på fredagen så jag fick sovmorgon   . På lördagen gjorde vi inte så mycket tog det soft eller jag tog det soft medan barnen bråkade i stort sett hela dagen. På kvällen åkte vi till tranemo för att fira kollegan som fyllde 35 (han som fick blomman). Tanken var att vi skulle åka hem hyfsat tidigt men det  var så trevligt att vi åkte hem vid elva. N somnade innan bilen hade lämnat gårdsplan   . 

Söndagen var det dags för sovmorgon igen...   

Under morgonen så testade N sina fina kalsonger utan blöja men det dröjde ca 30 minuter sen hade olyckan hänt   . Men han brydde sig inte så nämnvärt. 

Innan lunch så fixade vi lite med fingerfärg. eller barnen fick kladda jag tittade på   . 

Sen kördes P till sin pappa, N till mormor och jag storhandlade. 


Idag ska vi hälsa på det dagiset där vi har tänkt att N ska gå på sen efter semestern. Vi har en förväntansfull liten herre här hemma   .


 

N med sin nya bil   


 

P med fingerfärgen   


   

N med fingerfärgen, det blir lite kladdigt   


  '

Visst är han cool i sina kalsonger?   


 

Det snöade "lite" igår när vi åkte hem från mormor så på nittio vägen hamnade vi bakom en bil som verkligen tog det säkra före det osäkra och körde i 30 km/h. Fast jag förstod inte varför...   . Visst det snöade men det var ju nästintill snöfritt på vägen. 


Nu är jag på lite bättre humör igen   


  /// LillamammaBitchen

 
 
Ida

Ida

28 januari 2013 22:34

Ni verka ha haft en mysig helg! Låter kul med Ullared, var där för några veckor sen. Var det mkt folk?

SV:Tack så mkt! :) Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

LillamammaBitchen

29 januari 2013 10:36

Det var inte så mycket folk trots att det var löning och fredag. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards