lillamammabitchen

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av LillamammaBitchen - 5 januari 2013 12:53

Då har det varit ett nytt år nu i några dagar   . Och det känns inte så speciellt länge. Jag gav inga speciella nyårslöften, har märkt att det hjälper inte mig att ge nyårslöften. Dagen efter har man brutit mot dem av ren vana   . Fast jag går alltid in i det nya året med massor av förväntningar och hoppas på att detta ska bli det året då jag och familjen äntligen kan flytta in i ett hus så man har tomt och släppa lös barnen och hunden på   . Sen vill man ju givetvis att det ska bli ett toppen år när det gäller hälsa och att man slipper en massa drama. Hälsa biten har vi klarat rätt bra. Bara några enstaka förkylningar och lite feber men man ska vara tacksam för att det bara är det och inget värre. Dramabiten är lite värre. Jag har ju en förmåga att hamna lite dramasituationer men det brukar blåsa över rätt fort. 


Iår firade vi in det nya året med syrran och hennes familj i Dalsjöfors, edt har blivit en vana att vi firar in det nya året med dem   . Det är rätt skönt att ha en syster nära som man kan fira med   . Sen bjöd de på mat och vi hade med oss efterrätt som Ica Maxi hade bakat till oss. Jag försökte göra en Silviakaka på morgonen men den blev SKIT! Så efter vi hade varit i stan och frat kompisens son ( som har lyxen att fylla år på nyårsafton) så blev det att vi stannade till vid Maxi och köpte en tårta   . 

Efter maten och efterrätten så spelade vi Kinect. ASKUL! problemet var bara att jag hade sån jädra träningsvärk i två dagar   . 


 

Vi sa till N att han var för kort för att spela Kinect så. Vi trodde att han accepterade det när han gick iväg. Men i själva verket gick lillkillen och hämtade en pall. Nu var han inte för kort längre. Han lyckades få tre strikar på rad åt sin far på detta sättet   . 


     

P är väldigt koncentrerad när hon spelar. Här boxas hon mot Sambo. Och det ser ut som hon fick in en bra smäll   . 


 

Jag och P spelade en match oxå. Vet inte vem som vann, men vi kan låtsas att det var jag   . 


 

Även jag och syrran tog en match. Men den vann jag med all säkerhet   . 


 

Vi körde lite med vanliga hederliga spel oxå. 


Hoppas alla får ett bra nytt år och att alla önskningar och löften slår in   


   /// LillamammaBitchen 

Ovido - Quiz & Flashcards