lillamammabitchen

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av LillamammaBitchen - 29 januari 2013 20:42

Inatt ska jag ju vara ledig från jobbet. Det Känns rätt gött faktiskt. Jag åkte hem efter halva natten igår. Hade tänkt att det skulle bli så skönt att komma hem och lägga sig och sova. När jag kom hemm upptäckte jag till min besvikelse att Ben och Jerry hade lämnat mig. Det måste ha vetat att jag var otrogen mot dem på jobbet när jag åt lite GB vaniljglass till en ananaspaj. Så Ben och Jerry hade godkänt att sambo skulle få deras underbara innehåll ...   


 

Lite ledsen blev jag allt. Men det fina med Ben och Jerry att det finns alltid fler av dem, på Ica   .


Medan jag packade upp min jobbväska så tyckte jag att det lät som om sambo var vaken och spelade på sin telefon i sovrummet. Döm min förvåning när jag kommer upp och märker att det är N som är vaken och har smugit sig in i vårat sovrum och snott sambos telefon och sitter och spelar   

 

Kan man se nöjdare ut klockan tre på morgonen?   


Men N somnade gott sedan i våran säng tillsammans med mig och sambo. Imorse vakade jag av ljudet av att N låg och spelade på MIN telefon. Han är makalös!!!  


Men idag på eftermiddagen införde jag tv- och mobilförbud här hemma. Klockan 3 stängdes tvn av och mobilen fick ligga på ett högt skåp. Så jag och N vi pusslade, kollade i fotoalbum, bowlade, städade köket och bakade muffins. Tänk vad mycket man får gjort om man bara man stänger av tvn. Funderar på att införa så att det tvfritt på dagarna här hemma men att på kvällarna lagom till bolibompa får man titta igen   . Undra vad resten av familjen säger om det?!   


 

Visst gjorde vi fina muffins? Det som ser ut som potatismos på toppen är faktiskt något som ska likna en smörglasyr /frosting. Den var godare än den ser ut som   . 


  /// LillamammaBitchen 

Av LillamammaBitchen - 29 januari 2013 10:36

Var inte så mycket att göra på jobbet inatt så jag tog lite semester. Åkte från jobbet vid två inatt och kom hem tillen uppäten Ben och Jerry glass och vaken N. Han stod på jämte sängen och spelade på sambos mobil   . Tur att jag inte var så trött så jag orkade med hans berättelser från hans upptåg på natten. Frågan lyder nu om han brukar göra så här eller var det en engångsförteelse? Hoppas på det sista, annars är vi ju rätt slappa föräldrar som inte vaknar av hans tassande   . 

Idag ska det bli lite städning här hemma... känns som om det behövs. Sen blir det lugn kväll tog ju semester denna natten oxå   . Så det blir bara två nätter jag jobbar i veckan   . Life is GOOD   


 


  /// LillamammaBitchen 

Ovido - Quiz & Flashcards