lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

2 år efter.

Av LillamammaBitchen - 19 januari 2013 22:05

Nu ligger jag igen två år efter med mina fotoalbum. Jag som innan scrappade ordning mina foton i fina pärmar ligger nu 2 år efter och jag ser inte hur jag ska hinna komma ifatt. Men jag fick en snilleblixt och tänkte att jag framkallar en fotobok för varje år som jag ligger efter alltså för år 2011 och 2012. Vi är rätt flitiga med att ta kort på barnen och när vi är iväg på diverse upptåg. Så jag hade en del bilder att kolla genom. Jag tänkte att jag börjar med 2011. Jag vet inte hur många bilder jag kollade genom men det var nog över 500 st. Det var både roligt och jobbigt och kolla genom alla bilderna. Men mest roligt   . Jag menar två år är ite så jättelång tid men man glömmer så fort saker man har gjort och saker som har hänt. När jag ser en bild kan jag komma ihåg vad vi pratade om precis innan bilden knäpptes. Det är långt ifrån alla bilder jag kommer ihåg det men på några få kunde jag komma ihåg det   . Ibland känns det skönt att kolla tillbaka i tiden för att förstå hur långt man har kommit idag. För jag glömmer ofta av hur läget var då och koncentrerar mig enbart på nutiden. Fast man ska ju heslt inte se bakåt, man ska ju leva i nuet men man ska nog inte glömma sin historia. Man kan lära av den och dra nytta av den   . 


Jag fick ju i alle fall för mig att man fixade ett fotoalbum på en timme när man skulle beställa det. Men så fel jag hade!!! Jag har suttit två dagar ( inte sammanhängade då utan lite då och då) och valt ut kort. Nu sitter jag och väntar på att bilderna ska laddas upp så jag kan lägga ut dem i fotoboken... Sen ska man vänta några dagar innan man kan få hem boken. Fast jag tror att jag har valt ut lite för många bilder... så det blir väl att sortera sen igen. Men den som lever får se   . 


 

Så här såg våran diktator ut för två år sedan. Så söt och oskyldig...   



 

Stolt N som får sitta i Ps knä och kolla på tv. Syskonkärlek   



 

P lapar i sig de första solstrålarna i april 2011   



 

N har sitt busfejs   



 

En av mina favoritbilder på P   



 

Och givetvis får vi inte glömma att 2011 var året då jag och P var på familjens julkalas i Borås och såg Eric Saade LIVE!!!   



  /// LillamammaBitchen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards