lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Mode.

Av LillamammaBitchen - 10 juni 2012 21:51

Idag, när N sov sin middagslur ( ca 4 timmar  ) så fastnade jag i soffan. Inte på det sättet att jag limmades fast utan jag jag blev sittades där och kollade på AUSTRALIAs next top model.  De hade något maraton med det på tv. Jag hade massor att göra egentligen men jag kunde inte slita mig!!! 

Sen kom det näst sista avsnittet och de skulle åka till modemeckat NEW YORK och träffa en massa (3) agenturer. En tjej som var 16 och vägde lika mycket som mig (hur mycket de andra tjejerna vägde framgick aldrig!) fick höra att hon var en mullig modell. Ändå är hon längre än mig! FYYYYYY  . Nu menar jag mot agenturen som sa detta. Jag blir så irriterad över att de kan sitta och säga sådant. Visst, alla kan inte jobba som modeller, man måste ju se bra ut framför kameran, man måste vara ÄÄÄÄÄÄLSSSSKAAAD av kameran. 

Det är sådana MÄN som gör att det finns hundra miljoner tjejer som svälter sig själva till bristningsgränsen. Fattar de inte det ?  Det är som jag alltid har trott män är det onda i världen, speciellt de som sitter i toppen av modevärlden ( t.ex ordet MENSTRATION har ordet MEN i sig, ingen tycker om den perioden i månaden  ) . 


Sen kan jag bli liiiiiite fundersam vem det är som bestämmer vad som är high fasion och vad som inte är det! En del av de kläderna som dessa stackars tjejerna var tvungna att att bli fotograferade i... jösses! Jag hade vägrat att bli förevigad på bild i något av det som de blev. Men det finns ju en anledning varför de bara är en viss typ av tjejer som kommer med i programmen. Lipsillar och bitchar som inte riktigt vet vad som är okej och vad som inte är det.

Skulle dessa outfitar gå hem i lilla svenljunga?


 


Hell NO! Kanske skulle jag testa att köpa hem någon av dessa och sedan helt oberörd gå och handla på ica? Hahahaha vilket underbart snack det hade startat om mig här på byn då  . Här blir det ju sus bara någon byter hårfärg  


Nej, nu ska jag gå och frossa i lite smörindränkta popcorn och cola. Någon modell kommer jag tydligen aldrig bli  



  /// LillamammaBitchen    

 
 
Jessica - Mamma till Max & Leo

Jessica - Mamma till Max & Leo

12 juni 2012 12:40

Haha! det ser ju ut som om dom virat in sej i ett lakan bara. Testa att gå och handla i det! :)

http://lillafrokenkarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards