lillamammabitchen

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av LillamammaBitchen - 7 februari 2013 16:25

Idag stannade jag till vid simhallen efter jobbet och simmade några längder    (JAG VET att jag var duktig   ). I omklädningsrummet fanns några äldre damer som pratade om ditten och datten. Äldre damer är ganska roliga att lyssna på. De har så mycket att säga till varandra, främst är det ju skvaller men ändå. De pratar om att de har sålt sina hus och flyttat in i lägenhet, de pratar om hur livet var innan de pensionerades, de pratar om om sina SEXLIV (   inget jag vill höra men tjuvlyssnade ändå   ) och de använder ordet "jaha" som de flesta jag känner använder ordet "MYS" på fb. 

Fast jag tycker "jaha" låter lite mer okej än "mys". Låt mig inte börja gnälla på allt FINASTE ni skriver. "Är på jakt efter en ny jacka med FINASTE..." Eller "har fredagsMYS med finaste..." Då har jag bara lust att skriva JAHA!!!! Jag myser de fulaste jag då   . 

Men dessa damer jag lyssnade på idag sa jaha, till det mesta. Lite som små yeswomen. Underbara tanter   . Hon som klädde på sig jämte mig, trots att vi inte sagt ett ord till varann, sa hej då innan hon gick. Allt jag hasplade ur mig var ett snabbt hejdå medan jag kollade ner i golvet... Tänk om hon hade märkt att jag tjuvlyssnade   . 

Fast det var ju intressant att lyssna på dem. Nu ska jag börja bli lite tantig och säga jaha. 


  /// LillamammaBitchen

Ovido - Quiz & Flashcards