lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Bortskämda barn

Av LillamammaBitchen - 18 mars 2013 08:41

Det slog mig en dag att om ca 8 år så kan P flytta hemifrån om hon vill och väljer ett gymnasium som ligger lite längre bort. Det räcker att hon väljer ett gymnasium i Borås så har hon rätt att söka om bostadsbidrag så hon kan ha sitt eget boende och slipper pendla till skolan varje dag. FATTA 8 (!) år... Vi är ju halvvägs där! Men sen har hon sagt att hon alltid ska bo nära mamma, men jag vet inte om det blir så när hon väl har fått testa sina vingar en gång. 

Medan jag funderade på detta så kom jag och tänka på bortskämda barn, eller hette serien ung och bortskämd? Tänk om jag blir en sådana morsa som åker och lagar mat till P och ser till att hon har sädat och rena kläder. Visst idag är barnen lite bortskämda (även sambo faktiskt) med mat, städning och rena kläder. Och de är bra bortskämda med saker oxå (sambo inräknade här med). Men jag har svårt att se mig åka och städa hemma hos dem när de har flyttat, men så tänkte säkert de föräldrar som idag gör det. Fast hur pinsamt blir det inte för de barnen vars föräldrar gör så? Deras kompisar lär ju undra om de är handikappade eller något. Tror att både P och N hade blivit lite smått irriterade på mig om jag hade gjort så. N kan ju, trots att han bara är 3 år, starta tvättmaskin och diskmaskin om man bara hjälper honom med att fylla dem och lägga i tvätt - diskmedel   . Han är redig kille   . P är inte lika haj på hjälpa till med det, men när hon var tre var hon oxå väldigt hjälpsam. Fast för någon vecka sedan frågade hon om hon kunde få lite uppgifter här hemma. Självklart tyckte vi   . Så hon fick en uppgift för varje veckodag utom söndag (någon dag måste man ju vila, som hon sa   ) 


Måndag: Tömma gympaväskan

Tisdag: Tvätta handfatet inne i badrummet

Onsdag: Plocka ordning i hallen

Torsdag: Tömma gympaväskan

Fredag: Plocka undan och dammsuga i sitt rum

Lördag: Hjälpa till med frukosten


Och så får hon en femma för varje utförd syssla. Klarar hon hela veckan så blir det 30 kr i veckopeng. Sen har hon blivit lite av en loppisnörd som jag. Hon vill sälja en del saker på loppisar. På så vis så får hon in mer pengar. Hon är inte dum. Hon sparade ju pengar så hon kunde köpa en ny mobil. Det är rätt bra jobbat för en blivande 8 åring   . 

Men mina barn är lite bortskämda men när de väl har flyttat så tror jag att de får ta hand om sina egna hushåll jag håller mig hemma och njuter av stillheten   . 


 

Syrran är hemma   



 

"Oskyldiga" lille N 


 

Häftiga P 


 

Vem är mest lik mamma? 


  /// LillamammaBitchen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards