lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Onsdag :)

Av LillamammaBitchen - 6 mars 2013 10:48

Idag är det onsdag för er som inte märkt det. Det tog nämligen ett tag för mig att fatta det. Jag trodde det var torsdag   . Att ligga en dag före i huvudet är inte bra. Man blir lite besviken när man upptäcker att man är en dag före. Igår var jag full av energi och städade och fixade hela fm innan det var dags för mig att åka till jobbet. Fast det gick rätt snabbt att jobba som tur var   . Tur att man har några underbara kollegor som gör att dagarna går lite snabbare. Hade jag haft de kollegorna jag har så vet i sjuttsingen om jag hade jobbat kvar. Men ändå söker man nya jobb. Att jobba treskift och ha två barn och en sambo som jobbar helg så känns det som om man missar mycket här hemma. Under förmiddagspassen och nattpassen är det inte farligt men det är under eftermiddagsveckan som ställer till det för mig. Känner mig som världens sämsta mamma, främst mot P som jag bara träffar 30 minuter innan hon åker till skolan. N har jag ju hela fm. 

Att vara men N är väldigt lärorikt, idag förklarade han för mig att jag har minsann ingen snopp. Det var ju nytt för mig   . I nästa mening så berättade han för mig att det är en krokodil som jar tagit min snopp. Ajajaj, det måste ha gjort ont   . Sen fick man bannor för att man har badat krodilen. Jag skulle vilja gå in i hans lilla hjärna och se varifrån han får alla idéer   . 

Att umgås med P är som att umgås vilken 7 årig tjej som helst. Hon har många tankar om livet och döden. Men det har hon alltid haft. Men mellanåt så kommer hon in i någon förberedande tonårsgrejs. Som att vara inne på toan i 30 minuter, och så ska hon "bara".. Det har hon nog fått från mig, jag säger ofta "jag ska bara..." Problemet är ju att jag har hundra "jag ska bara..." innan jag är klar   .  Nu ska jag iaf börja med maten, jag skulle bara blogga lite   . Har fått lite kritik om min bloggning... tydligen gör jag det inte tillräckligt ofta   . 


 



   /// LillamammaBitchen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards