lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Jullov

Av LillamammaBitchen - 30 december 2012 12:50

Nu har vi alla jullov. Eller vi har ju haft det hela veckan  . Julen var som vanligt lite stressig men allt föll på plats till slut. Bland det roligaste jag gjorde innan jullovet var att efter jobbat natten till fredagen den 21 december så åkte jag och min kollega till Borås för att göra de sista julskaerna. Ni vet handla julmaten och annat smått och gott. Vi slutade på jobbet vid kvart i sex och stod på ica Maxis parkering vid tjugo i sju. Så i tjugo minuter stod vi och väntade på att Maxi skulle öppna   . Man kände sig lite som en pensionär när man stod där och väntade och väntade och hängde på låset. Till slut öppnade de och vi och de andra ( det kom faktiskt en del andra som var morgonpigga ) kunde gå in och handla våra saker. 

Efter det åkte vi till en kompis och hämtade upp lite partylite produkter jag hade beställt och fika lite. Frukost åt vi på McDonalds   . Sen var det den sista utmaningen. Knalleland! Men det gick oxå hyfsat smärtfritt. Men när jag kom hem vid ett var jag bra trött! Somnade i soffan medan Sambo och N fixade lunch. Jag fick äta den senare   . 


På måndagen var det dags för julafton. Barnen kunde somna på söndagen. Eller P kunde inte det. N fattade nog inte riktigt vad som var på g så han somnade bra. På måndag förmiddag kom sambos föräldrar och fira lite med oss. Jag bjöd på bränd risgrynsgröt. Var ju inte meningen att den skulle bli bränd men det blev den och den smakade inte så gott. Fast de flesta åt. På eftermiddagen kom syrran med hennes familj och min mamma. Vi fikade till Kalle Ankas jul och sedan kom tomten! Lätt den grymmaste tomten som man kunde tänka sig   . 


 

Tomten tillsammans barnens kusin O och så P   . 


Det var en del monster high som dök upp i paketen. N fick kläder och pussel och duplo men även en och annan bil   . 

Nu i mellan dagarna har vi tagit det väldigt lugnt. Vi har varit uinne i stan två ggr men annars har vi varit hemma och tagit det väldigt soft. Jag och sambo kollade på Breaking Dawn part 2 en kväll men helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka om den filmen. Sen har vi kollat på Hugh Jackman som Wolverine...   . Honom önskar jag mig till nästa jul   . 

Tillsammans med barnen har vi spelat en del spel och pusslat med Ps monster high pussel. Vi har haft det, nu ska jag skriva ett ord som missbrukas överallt, MYSIGT!    Vilket inte är illa för våran lilla familj. Det brukar vara fart och fläkt in i det sista   . 


 

Barnen spelar twister   


 

Detta pusslet var lite knepigt att få ihop    men vi lyckades   . 


 

Detta var 300 bitars pusslet, det var oxå en utmaning. Men vi är ju grymma och fixade det oxå!!! 


Nu ska jag bara tänka ut någon nyårsefterrätt och ha med till syrran imorgon... hmmm... någon som har förslag? 


Till sist vill jag önska alla mina läsare ett riktigt gott nytt år och hoppas 2013 blir just erat år   . 


 


   /// LillamammaBitchen 



 
 
Ida

Ida

31 december 2012 00:24

Det verkar som ni haft en mysig jul! :) Önskar dig ett Gott Nytt år! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Presentation


Bloggar om livet som mamma till mina två underbara ungar, Philippa, P i bloggen, och Noel, N i bloggen.
Älskar att fotografera och leka i PhotoShop. Bloggningen sker när det finns tid över för det :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards