lillamammabitchen

Alla inlägg den 5 november 2012

Av LillamammaBitchen - 5 november 2012 13:31

När kag vaknar brukar jag gå in på Facebook och spana av läget. Men nu på det sista har jag nästan lagt av med den vanan. Har märkt att jag blir väldigt ofta på dåligt humör när jag gör det. Anledningen? Allt detta gnäll! Och reklamen! Vet inte vilket som är värst. Folk som gnäller för lilla minsta eller all reklam man måste scrolla förbi. Inte illa menat mot någon men det är lite lagom roligt att läsa om alla sjukdomar och olydiga barn som folk väljer att lägga ut på sina statusar. Jag fattar inte riktigt vad idéen bakom det är. Vill ni att folk ska tycka synd om er? Eller vill ni ha uppmärksamhet? Tror folk verkligen att de är de enda som har "problem"? Men den absolut värsta statusen är när folk skriver om upp alla hushållssysslor de har hunnit med under dagen. Grattis till er! Jag har oxå hunnit med det, + lite till :).
Men däremot älskar jag när människor lägger ut bilder från deras liv och roliga bilder.
Sen har vi den där hemska reklamen. Jag har gillat de sidorna som jag tycker om och då har jag inget mot få lite reklam från dem. Men när det helt plötsligt kommer upp ett inlägg från " bli modellsmal på en timme" på "väggen" blir jag fundersam. Vad fan? Har jag verkligen gillat denna sidan? Sen ser man vilka som har gillat den sidan. "Jahaaaaa, den personen tycker hen är tjock" brukar jag tänka då :D.
Jag är lite på gränsen att lägga ner mitt Facebook användande och gå över till Google+. ;)

Nog gnällt. Nu ska jag stoppa i mig lite frukost. Sen får vi se vad jag och N hittar på idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards