lillamammabitchen

Alla inlägg den 2 november 2012

Av LillamammaBitchen - 2 november 2012 16:19

Idag, medan jag stod och sminkade mig för dagens äventyr så kommer lilla P in och frågar om hon oxå kan få lite smink. Hon fick låna lite puder och det brukar räcka för henne. Men idag ville hon testa mascara oxå. Då förklarade jag för henne att det inte är någon bra idé. För har man mascara på sig så kan man ju inte klia sig normalt i ögonen. P började då fundera och fundera. Jag fortsatte sminka mig. Sen kom FRÅGAN: mamma, är det jobbigt att vara vuxen?
Vad ska man svara? Jag gör som jag alltid gör när jag inte riktigt hänger med i hennes tankegångar. Jag ställer en fråga tillbaka. "Tror du det är jobbigt att vara vuxen?" Svaret var ett snabbt "Ja".
Tydligen är det jobbigt att vara vuxen eftersom vi har så många regler. En av dessa är ju att man inte får klia sig i ögonen när man har mascara, en annan regel var att vuxna inte får åka till stan i en onepiece. Ja vi har en del regler vi vuxna. Men vem har sagt att vi ska följa dessa reglerna? Känner jag för att klia mig i ögonen när jag har mascara så riskerar jag ju att se ut som en tvättbjörn. Inte för att det skulle vara någon större skillnad mot när jag är osminkad och låter de mörka ringarna under mina ögon se lite dagsljus ;).
Men jag drar gränsen vid one piecen. Den använder jag bara hemma. Vill ju inte att folk ska bli rädda och börja blöda från ögonen bara för att de råkar se mig i min onepiece OCH osminkad! Onepiecen används ju oftast på morgonen och kvällen då man har släppt fram de mörka ringarna.
Visst är det otroligt hur ett barns tankar kan få ens egna tankar att snurra :D

Ha en fin kväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards