lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 14 december 2013

2013-12-14

Av LillamammaBitchen - 14 december 2013 19:45

Gått ett litet tag sedan jag skrev något. Men jag har tänkt på att skriva ofta, men dessvärre har dygnet bara 24 timmar varav man ofta jobbar bort ca 8 timmar av och sedan ska man sova och sen ska hushållsarbete och annat hinnas med oxå   . 

Nu i december så springer tiden iväg snabbare än någonsin. Saker varje dag... Men det är samtidigt roligt men man kommer snart se ut som en sönderstressad sötnos   . 

Idag har jag haft en PartyLite visning hemma. Det gick bra trots allt. Men lite tankar dyker ju upp. Som värdinna kan det vara bra att tänka på följande:

  • Städa dagen innan!!! ( speciellet om man har jobbat natt hela veckan innan. Idag var jag seg som en färsk kola, kom inte ur sängen förrän halv tio, barnen bråkade och fick åka in i varsitt rum, sen somnade jag om i soffan vid elva. Klockan halv tolv vaknade man med ett ryck! Men lyckades ändå laga mat, hånga tvätt, vika tvätt och duscha innan halv tre. Men då blev det stressigt med andra saker, typ visningsbord.)
  • Få ordning på fikat innan alla gäster kommer.
  • Håll koll på antalet gäster och se till att det finns platser till dessa. 
  • Dammsug gärna av golv innan gästerna kommer, speciellt om det finns hund i hushållet. 

Ja det var väl det en värdinna ska komma ihåg. Speciellt om värdinnan heter Tarja :). 


Som konsult ska man kanske tänka på: 

  • Ha inte bråttom med presentationen.
  • Bestäm en produkt du vill slå ett extra slag för.
  • Ha inte med dina barn på visningen,,, (hmmmm) 
  • Om du är konsult OCH värdinna så se till att ha fikat och kaffet klart INNAN partyt börjar :D




Som inbjuden till ett homeparty bör man tänka på: 

  • Meddela snabbt om du/ni inte kan komma (värdinnan får en chans att bjuda någon annan i ditt ställe)
  • Meddela gärna om ni kommer (så slipper värdinnan undra om ni inte kommer eller kommer ni eller?)
  • Berätta gärna om allergier.
  • Väl på partyt om konsulten har sina två något aktiva och energifulla barn med på visningen. Stör er inte på dem. Konsulten lyckades kanske inte låsa in dem i en garderob ;)
  • Var vänlig och boka en visning det gynnar din vän, värdinnan, och i slutändan så gynnar det även dig :) 





Men visningen gick bra idag ändå. Hade tre extra nöjda gäster, som vann lite smått och gott från katalogen :). Det är ju det viktigaste :). Men jag tror alla var nöjda i slutskedet. Ingen grät iaf :). 


Nu ska jag ta på mig mammarollen igen och lägga ett av två barn. P och jag ska ha en Harry Potter kväll igen :) 

Trevlig lördag på er underbara läsare :) 


 


Kisses /// LillamammaBitchen







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards