lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Mamma

Av LillamammaBitchen - 7 april 2013 17:21

Jag Googlade på ordet mamma eftersom jag ville veta vad en sådan egentligen är för något. På Wikipedia stod det att mamma är den andra föräldern till ett barn, motsvarigheten till pappa :). Okej :). Jag som har trott att mamma är barnens personliga slav, chaufför, kock, assistent och påkläderska och städerska. Idag har det verkligen varit en slavdag. Tror att ordet mamma har använts ca 30 ggr i MINUTEN! Att P börjar bli äldre märks, hon har koll på kläder och dylikt. Är inte det hon vill ha tvättat, så blir det ett herrans liv. N är N! En diktator i sin sannaste form. Finns inte mamma inom räckhåll så bossar man och retas med syrran. Många tårar har denna mamma torkat idag. Inga tårar som kommer från att man har ramlat och slagit sig utan snarare tårar från ständigt bråkande med syrran eller brorsan.
Denna mamma är oxå en dålig kock eftersom maten duger inte. Fast mina "ägare" har haft önskemål om maten och som den goda lilla slavfeen man är så ger man dem den maten de önskar. För att sedan se hur de tar två bitar och sedan är mätta. Billigt och bra med barn med lika stor magsäck som en dvärgmus. Jobbigt tänker jag, för efter 30 sekunder så börja det komma önskemål om mellanmålet.
Men jag har även varit den onda tjuven så jag har blivit skjuten idag, dött och återuppstått ;).
Även har jag massa magi som kan få onda sår att blöda och få tår som har ajaj att sluta göra ont, enbart med en kram och blåsa på det onda.
Men inte bara det utan när något av barnens hjärta gör ont av saknad efter pappa eller syskon eller mormor, farmor, farfar eller någon annan viktig person i deras liv kan mammas kram hjälpa och mammas axlar tar mot tårarna.
Men idag har det varit slavdag, jag får inte glömma bort de bra dagarna men idag har jag nog glömt bort dem.
Nu ska denna slavmamman fixa lite äppelpaj. Hoppas att barnens magsäckar fortfarande är lika små som en dvärgmus.


Kisses /// lillamammabitchen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards