lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Shoppingsugen,

Av LillamammaBitchen - 17 september 2011 12:44

Idag suger det rejält i min shoppingtarm, en skada jag har kvar från mina glada shoppingdagar för några år sedan då jag levde i kreditkortens underbara värld. Idag äger jag inga kreditkort utan lever på det som vi får varje månad, nämligen lönen.

Men idag skulle jag vilja åka till knalleland och bara känna doften av nya plagg, nya böcker och fina krimskrams saker  . Saker och sådant gör en glad när man har handlat dem men oftast på vägen hem kommer ångesten krypande,,, hua nej, jag får gå genom garderoberna och kolla om jag kan slänga ut något på tradera. Fast jag brukar inte ha någon tur när jag lägger ut saker där. Brukar sluta med att jag får betala fakturan bara och ändå ha kvar saken hemma. Har ni några tips på hur man kan sälja sakerna där? Hur gör ni när ni lägger ut era kläder/saker där? 


  /// LillamammaBitchen


 
 
Maria Eliasson

Maria Eliasson

17 september 2011 13:07

För några år sedan sålde jag en hel del på Tradera, och mina bästa tips är: se till att fotot blir bra, att kläderna ser snygga och fräscha ut. Typ bilder på skrynkliga kläder lockar ju inte. Sen vara tydlig i beskrivningen, och ha ett ganska lågt utropspris. Jag fick sålt det mesta :) Nu hinner jag inte med att lägga ut annonser längre tyvärr, för annars går det ju att tjäna en liten slant. Kram kram

http://eliassonfamily.blogg.se

LillamammaBitchen

17 september 2011 13:20

Tack för tipset :)

 
Jonna

Jonna

17 september 2011 13:09

När jag lägger ut saker på tradera så brukar jag försöka beskriva sakerna ordentligt.
Är de något liten hål / skråma så brukar jag fota det närmare så att dom kan se.
Så ja rekomenderar hemma fotade saker, och plagg som någon har på sig :)
De brukar ge folk ett humm på hur dom skulle se ut i plagget! :)
sen så beror de ju på vad folk är intresserade av :) , och lägre priser brukar vara bra!
Eftersom de är en bud aktion så brukar priserna ändå gå upp om folk är intresserade :)

http://Jawnnaa.bloggplatsen.se

LillamammaBitchen

17 september 2011 13:19

Tack för tipset :)

 
FiloZophie

FiloZophie

17 september 2011 21:41

Jag håller med övriga talare. En bra bild och en korrekt beskrivning av varan är att föredra. Man kommer längst med ärlighet. Sökord är också bra att ha och alltid, alltid sätta upp realistiska porton. Jag hade en ring jag ville köpa men säljaren ville ha 150 spänn i frakt. Ringen var fin och prisvärd men jag betackar mig för ocker porto... Blev ingen affär.
Lycka till :) Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

LillamammaBitchen

18 september 2011 10:57

Jag tar inte så mycket i porto utan bara det som det kostar att skicka iväg det. Men köparen ha det rekomenderat så får de själva stå för det, men det är ett val som köparen själv får ta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards