lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

2013-08-31

Av LillamammaBitchen - 31 augusti 2013 09:40

Nu börjar jag tröttna på att läsa om alla dessa viktresor till höger och vänster. I början är ni alla duktiga och jag blir glad när jag ser och läser om er kamp för att kämpa mot kilona. Ni är så fina i början med er kamp, ni förklarar på ett bra sätt och får alla ( ja iaf mig) att tro att alla kan klara av det. Men sen slår det slint i huvudet på många av er. Man ska äta rätt och man ska ha rätt utrustning, man ska tillägna varje vaken minut till att planera mat, träning och planera för att planera mat och träning. Skulle man skriva att man tillbringat tiden på annat än träning eller planering på träning så är man ju helt väck! Det är som om allt annat inte längre betyder något, ni är ute efter nästa träningsfix. Och planerar man inte maten eller träningen så ska man göra "narr" av de som inte följer samhällets ideal just nu. Man ska hacka ner deras ursäkter till finhackad kycklingfärs. Inte ska väl de andra få komma undan träningen med sådana dumma ursäkter som tidsbrist eller att man hellre umgås med familjen i några timmar, när ni ( extreme träningsfreak) inte får komma med en enda ursäkt.
Barnen får lära sig att mat är bara grönsaker och andra konstiga saker. Barnen lär sig mäta och väga sin mat. Sen kommer det komma varningstexter om 10 år att anorexi och andra matrelaterade sjukdomar är vanligt bland de unga. Men det är ju vi ( läs ni ) som har lett dem dit.
Visst det är bra att träna och röra på sig men det är ju med måtta. Sen kan man visst vad man vill! Bara man gör det med måtta. Det kanske inte är så optimalt att sätta i sig en bytta med Ben & Jerry glass varje dag men någon gång kan man göra det. Kanske en gång i månaden ;). Eller bara ta en sked varje dag :).
Nej, jag lever mitt liv med lagom träning och massa tid med barnen istället för med massa övningar och träningsredskap. Mina barn är mig trogna och kommer troligen sätta mig på ett fint ålderdomshem när jag blir gammal och gaggig medan träningsredskapen ligger och rostar på en skrot ;).


Tankar om detta?



Kisses/// Lillamammabitchen


(Detta inlägg ska inte tas på fullt allvar men den är riktad till många av er som tränar för hårt!
Snart kommer de sätta upp lappar överallt " träning är beroende framkallande" )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards