lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Funderingar innan läggdags

Av LillamammaBitchen - 28 augusti 2012 23:03

Då är man hemma efter första arbetspasset denna veckan. Nu är det bara två kvar. Sen är det dags för helg igen   . Vi får väl hoppas att denna helgen inte tar slut lika fort som den förra. Känns som om helgerna bara flyger förbi och vardagarna kryper fram. Kanske beror på att man längtar så till nästa helg? Jag vet inte. Men idag gick det bra att jobba. De flesta var på strålande humör och då blir jag oxå det. Helt underbart. Men på vägen hem hamnade jag bakom en bil som gasade och sakta ner hela tiden. Ett tag funderade jag köra om den bilen men jag vågade inte. Jag blir lite fegis bakom ratten när det är mörkt ute. Kanske kan det bero på att man ser inte vad som händer i skogen? Men sen funderade jag på att följa efter den bilen vart den nu skulle bara för att se vart den skulle. Men snacka om hur förvånad den människan skulle bli om jag började följa efter den   . Det hade varit roligt. Jag kan ibland bli lite knäpp när jag kör bil. Har en bil legat för länge bakom mig om jag kör en längre sträcka är jag rädd för att det civilpolisen. Visst jag gasar på ibland. Kanske därför jag blir rädd för att det är polisen. Jag berättade detta för en kompis när vi åkte någonstans och hon bara skrattade åt mig. Kanske det inte så normalt att tänka så när man kör bil? Men nu blir det sängen och jag vill sova gott inatt och vakna när N vaknar. Usch jag har verkligen varit dålig på att vakna när han vaknar det sista. Jag är verkligen som en zombie på morgonen innan jag har kommit ur sängen. Jag får så dåligt samvete över att jag inte kommer upp första gången jag hör honom. VVisst om han skriker så hör jag det och går upp med en gång och kollar läget. Men ligger han leker med sina gosedjur så har det hänt, väldigt ofta nu på senaste, att jag somnar om i en 20 - 45 minuter. Det känns inte okej. En del tänker kanske att det inte är så lång tid men för en 2-åring är det ju det... Jag måste bli bättre på att vakna helt enkelt. 


Nu ska låta täcket och kudden kidnappa mig i några timmar och ta tåget till det bekymmerlösa landet bland molnen   

 


   /// LillamammaBitchen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Presentation


Bloggar om livet som mamma till mina två underbara ungar, Philippa, P i bloggen, och Noel, N i bloggen.
Älskar att fotografera och leka i PhotoShop. Bloggningen sker när det finns tid över för det :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards