lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Hur hinner alla?

Av LillamammaBitchen - 25 april 2012 23:04

Jag ahr haft en fråga som har malt i mitt huvud länge nu. Hur hinner alla människor med allt de gör. De finns de som hinner blogga, ta hand barn och jobb. Precis som om det vore det enklaste i världen. En del bloggar man läser så hinner de uppdatera fem gånger om dagen. En annan är lycklig om jag hinner en gång, I VECKAN!!! 

Sen känns det som om jag har världens trååååkigaste blogg, den handlar i stort sett bara om mitt liv och mina funderingar, mina barn och deras,,, ja vad man nu kan kalla det...  .   

Andras bloggar är fyllda med deras intressen, inreda, virka, pyssla, baka, laga mat osv. Min handlar om mitt liv, mina (aningen konstiga) funderingar. Jag är riktigt avis på dem som hinner blogga fem ggr om dagen, men ofta så blir deras femte inlägg den dagen lite av en upprepning av det man har läst tidigare. Men ändå! De är aktiva! Jag dessvärre är inte aktiv. 

Sen ska vi tala om alla dessa modebloggare... Herrejävlar vad jag bli trött på dem. Har säkert en sisådär 5 kommentarer från någon 12 åring som tycker att jag ska komma in på hennes blogg och se hennes DAGENS OUTFIT! Men jag är inte intresserad, visst ibland har jag gått in bara för att se och för att vara snäll. Men jag kommer aldrig följa en tolvårings "modeblogg". Kommer inte att ske! 


Men hur sjutton hinner alla? Jag fattar inte det. Om jag så bara sneglar på datorn när N är vaken och i närheten så ska han kolla på lastbilar på youtube eller ännu bättre traktorer  . Jag är inte så förtjust i något av dessa... Därför väljer jag att blogga och fixa mitt medan han sover eller på kvällen. Fast då sover han oxå  


Sen är det en annan sak som jag är lite avis på... det är när jag är ute och går med Ludde så smygkikar jag på olika fönster när jag går förbi. Det verkar som om alla har det så fint hemma hos sig. Om man bara ska gå på hur det ser ut i deras fönster. Sen kommer man hem och kollar mot vårat köksfönster där det står orangea koner, en plastboxboll i en plåthink, en sned växt som har tok för torr jord och en megapåse med hundmat  . Jaaaa, vad kan man säga om vårat hushåll då?  


När, var, hur får alla människor tiden till allt? Jag känner att jag bara kan slappna av på jobbet   . 



  /// LillamammaBitchen  

 
 
Isacs mamma

Isacs mamma

26 april 2012 10:43

hahaha du är för go du!
Hihihi

så sant så ! jag ska sätta mig ner :P

http://isacsmamma.blogg.se

 
Isacs mamma

Isacs mamma

26 april 2012 10:46

alltså .. jag hinner inte egentligen.. men sen så går jag ju bara hemma. (mammaledig) :)men när den är slut så tror jag inte att man hinner blogga så mycket :P

men du ska veta att jag gillar din blogg och kikar in dagligen :)

http://isacsmamma.blogg.se

LillamammaBitchen

26 april 2012 23:37

Tack det värmde :)

 
Katri

Katri

26 april 2012 10:59

Å vilket fint smeknamn jag fått... Hmm(bajs på finsk!)
Ja ja jag får väl ta det, roligt att han pratar om mig! Det gör mig glad :)
Jag tror att man alltid tror att alla hinner så mycket mer än vad man själv gör. Fast det inter så!

http://htpp://Stahlfamiljen.blogg.se

 
Bisan

Bisan

27 april 2012 12:04

jag har ju knappat in mig som följare så jag ser ju direkt om du gjort inlägg + att jag ofta kollar in ändå (tror du förstår) själv bloggar jag i ojämn takt & ibland slänger jag ju in ifrån utkastet så då ser det ju ut som jag ENDAST SUTTIT VID datorn på just den dagen ha ha .

Men visst håller jag med tidigare personer som kommenterat, att man säkert tycker alla andra hinner så mycket ??
Jag är ju ledig mycket dagtid då mitt morgonpass/jobb slutar redan senast halv 11

Trevlig fredag på dig

//
B

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Jessica - Mamma till Max & Leo

Jessica - Mamma till Max & Leo

27 april 2012 19:47

Ja jag känner som du om sånna som kan göra en 4-5 inlägg om dagen. Själv gör jag ju ett långt på morgonen och sen kan det kanske komma nåt
Mer på dagen. Om fantasin och tiden finns :) Fantasin är ju inte alltid på topp. Och ibland vill man ju gärna skriva av sej om vissa saker som maler i huvudet men då finns det ju folk som tar illa upp, som tycker att det handlar om dom :)

http://hrtp://lillafrokenkarlsson.blogg.se

LillamammaBitchen

27 april 2012 20:22

Jag försöker att inte skriva om andra överhuvudtaget, har varit i den karusellen en gång tidigare och dit vill jag inte igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards